Ovo je prva i učenicima obično dosadna lekcija koja odgovara na pitanje šta je psihologija i taj (misteriozni) psihički život, koje psihološke discipline postoje i koje nauke sarađuju tesno sa psihologijom. Da bi razbila monotoniju frontalnog rada čas počnem radionički.
U levi ugao table napišem šta je psihologija i tražim da asociraju na reč. Obično se pojave asocijacije na ludilo i probleme a onda kao pravi dobar psiholog razbijam prederasude da je psihologija nauka ekskluzivno o ludima. To činim tako što zajedno definišemo psihologiju i sami se uverimo kako psihologija ima širi dijapazon a obećam im da će raznovrsnost psihologije videti i kroz njene grane.
Ponekada uđem u učionicu prvoga časa i napišem na tablu jednostavno sročeno pitanje: Šta će nam psihologija? Pojavljuju se razni odgovori: da upoznamo sebe, da pomognemo sebi ili drugima, zato što moramo da je učimo, zato što je u rasporedu, psihologija nam ne treba ili kako kažu ni za šta ali bude i odgovora zato što je zanimljiva. Naravno da moraju da je uče, naravno da mogu da pomognu sebi i drugima i naravno da je zanimljiva. Sasvim sigurno je i da nekima nikad više neće trebati nakon što im zaključim ocenu. To su sve odlične teme za diskusiju i upoznavanje učenika na prvom času.
Nešto se mislim, dve ideje za razmrdavanje časa su sasvim dosta za početak.
Ooooooooooooooooooooooo, pa čestitam na blogu!!!!
ОдговориИзбришиHeh, mislim da će tvoja iskustva sa učenicima da mi pomognu u komunikaciji sa mladeži. :)
Nadam se da hoće!
ОдговориИзбришиHvala na čestitkama :)